ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم/پیشگیری دراولویت است

ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم/پیشگیری دراولویت است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم/پیشگیری دراولویت است

 

سنندج – معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا در این استان به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.

ابراهیم قادری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عاقلانه‌ترین، علمی ترین، اخلاقی‌ترین و کم هزینه ترین استراتژی برای مبارزه با کووید ۱۹، تلاش برای ماندن در وضعیت سفید است، اظهار داشت: اپیدمی بیماری‌هایی از قبیل کووید ۱۹ فراز و نشیب‌های زیادی خواهد داشت و خطر بیماری در هر شهرستان و استان ممکن است بارها تغییر کرده و مقدار خطر کم یا زیاد شود.

وی افزود: در شرایط قرمز، خطر ابتلاء بالا بوده، تعداد بستری‌ها افزایش می‌یابد و عوارض بیماری و مرگ و میر هم بالا خواهد بود و به همین دلیل تاکید بسیاری بر روی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت امیدوارکننده استان کردستان طی دو هفته اخیر، ادامه داد: با ماندن در وضعیت سفید با استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، عدم برگزاری مهمانی‌ها و رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی، به راحتی می‌توان خطر بیماری را در حد پایینی نگه داشت.

قادری یادآور شد: پایین نگه داشتن خطر بیماری و تعداد ابتلاء و مختل کردن گردش ویروس، عاقلانه‌ترین، علمی ترین، مؤثرترین، اخلاقی ترین و حتی کم هزینه ترین راه مبارزه با این بیماری است که می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد و از هزاران مبتلا به عوارض مزمن بیماری بکاهد.

وی ضمن تقدیر از تلاش همکاران سیستم بهداشتی در استان کردستان، بیان کرد: باید در راستای رسیدن به وضعیت سفید یا ادامه وضعیت سفید در شهرستان‌ها برنامه ریزی شده و این مسئله همچنان در اولویت باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تاکید بر همکاری جدی مسئولین، ادارات، اصناف و خود مردم، گفت: باید تلاش کنیم پرسنل و نیز مردم را قانع کنیم که برای ماه‌های آینده در مبارزه با بیماری ثابت قدم بمانند و اهمیت ماندن در وضعیت سفید را تبیین کنیم.

گفتنی است بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، طی دو هفته اخیر ضمن کاهش شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا، میزان مرگ و میرها نیز کاهش پیدا کرده و در بعضی از روزها کردستان بدون فوتی بوده است.